اطلاعات تخصصی در حوزه سئو

تازه ترین اطلاعات تخصصی در حوزه سئو را در این مجله خبری بیابید

دستاوردهای رزمایش مشترک رزمندگان مقاومت در غزه چه بود


به گزارش خبرگزاری آنلاین مجله زنده خبری ، حسین محمدی اصل ، تحلیلگر حوادث غرب آسیا و شمال آفریقا ، در یادداشتی به گروه سیاست بین الملل و سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین مجله زنده خبری نوشت: «هفته گذشته موجی از ناآرامی ها در فلسطین اشغالی حاکم شد. مقامات صهیونیستی سناریوی احتمالی نبرد با نیروهای جدید …

دستاوردهای رزمایش مشترک رزمندگان مقاومت در غزه چه بود https://livemag.ir/2021/01/دستاوردهای-رزمایش-مشترک-رزمندگان-مقا/ https://livemag.ir/2021/01/دستاوردهای-رزمایش-مشترک-رزمندگان-مقا/#respond مجله زنده خبری Sat, 02 Jan 2021 09:12:16 0000 بین المللی https://livemag.ir/2021/01/دستاوردهای-رزمایش-مشترک-رزمندگان-مقا/ به گزارش خبرگزاری آنلاین مجله زنده خبری ، حسین محمدی اصل ، تحلیلگر حوادث غرب آسیا و شمال آفریقا ، در یادداشتی به گروه سیاست بین الملل و سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین مجله زنده خبری نوشت: «هفته گذشته موجی از ناآرامی ها در فلسطین اشغالی حاکم شد. مقامات صهیونیستی سناریوی احتمالی نبرد با نیروهای جدید …

به گزارش خبرگزاری آنلاین مجله زنده خبری ، حسین محمدی اصل ، تحلیلگر حوادث غرب آسیا و شمال آفریقا ، در یادداشتی به گروه سیاست بین الملل و سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین مجله زنده خبری نوشت: «هفته گذشته موجی از ناآرامی ها در فلسطین اشغالی حاکم شد. مقامات صهیونیستی سناریوی احتمالی نبرد با نیروهای جدید مقاومت اسلامی فلسطین در نوار غزه را دیدند. تمرینی با ابعاد واقعی و الگویی مطابق با جنگ واقعی که دشمن فرضی آن سربازان تحت فرماندهی تل آویو بودند. تعالیم الرکن الشدید در آستانه اولین سالگرد شهادت فرمانده مقاومت اسلامی سپهبد حاج حاج قاسم سلیمانی به مدت سه روز در نوار غزه با حمایت دولت و ملت فلسطین در رسانه های جهان اسلام و جهان پخش شد. . این بار دیگر بازیگران در پی ترور كاسم سلیمانی با دور جدیدی از وقایع جهان با رژیم اسرائیل روبرو شده اند.

رزمایش الرکن الشدید (قلعه) که توسط سوره مبارکه هود به نام آیه 80 نامگذاری شده است ، از روز دوشنبه هفته گذشته توسط 12 گروه از نیروهای مقاومت اسلامی در نوار غزه آغاز شد و در روز چهارشنبه (31 دسامبر) پایان یافت.

تجزیه و تحلیل ابعاد مختلف این تمرین از اهمیت بالایی برخوردار است. واقعه مهمی که رشد قدرت نظامی فلسطین و ارتباط این نیروی نظامی با اراده ملت برای مبارزه با صهیونیسم را نشان داد. این بار ، در این تمرین ، برای اولین بار ، همه مبارزان ، از همه گروه های مقاومت ، بیرون آمدند و اهداف فرضی را هدایت کردند.

وحدت مقاومت فلسطین در برابر صهیونیسم

یکی از اهداف اصلی این تمرین نشان دادن وحدت گروههای مقاومت نظامی در فلسطین برای حمایت از حقوق ملت فلسطین است. آغاز این دکترین ، سالها بعد ، غرب و صهیونیستها را پس از پراکندگی مقاومت و آزادیخواهان در فلسطین شوکه کرد ، زیرا آنها مدتها از پراکندگی نیروهای مقاومت به عنوان امتیاز استفاده می کردند. البته ایده و تاریخچه فعالیت های تشکیل اتاق عمل و تشکیل اتحاد گروه های نظامی به جنگ در سال 2008 برمی گردد و پس از آن گروه های فلسطینی در محور مقاومت در برابر رژیم اسرائیل و تجاوزات رژیم صهیونیستی رایزنی کردند و امروز نیز سالها بعد. بعدا دیدیم که چگونه این ایده محقق شد. همزمانی این واقعه با روزهای منتهی به سالروز شهادت سردار سلیمانی به معنای ارسال پیام روشنی از مقاومت اسلامی به تلویویایی ها و همه غاصبان سرزمین های اشغالی است. مردم فلسطین در حال پیروزی در مسیر خونین شهدای مقاومت هستند تا با پشتیبانی قوی ، که کلمه حقیقت است ، در برابر مهاجمان و اشغالگران بجنگند.

تشکیل ارتش مقاومت فلسطین در روز روشن

یکی از مهمترین پیام های رزمایش مقاومت در نوار غزه برای جهان ، به ویژه برای ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در اسرائیل ، این است که پس از ارتفاعات مرز سوریه و اسرائیل ، این بار نیروهای مقاومت فلسطین در روز روشن با یکنواخت و تحت عنوان وحدت نیروهای مقاومت آنها به صحنه آمده اند و این بدان معناست که ما شاهد ظهور ارتش در دفاع از سرزمین مظلوم و ملت فلسطین هستیم. این بار نیروهای مقاومت متحد به میدان آمدند و از این پس صهیونیست ها باید مراقب باشند. آنها علاوه بر سلاح های سبک ، به استراتژی و بازدارندگی نیز دست یافته اند که همگی توانایی مقاومت فلسطین در تشکیل ارتش مشترک ضد صهیونیستی در مرزهای فلسطین اشغالی را نشان می دهد. این نکته حتی توسط تحلیلگران صهیونیست نیز مورد تأکید قرار گرفته است و معتقدند وحدت مقاومت معادلاتی را به ضرر اسرائیل ایجاد می کند.

سلاح های مقاومت بازدارنده شدند

نیروهای مقاومت اسلامی از قبل در موقعیت دفاعی قرار داشتند. یعنی اگر صهیونیست ها حمله کنند ، سرانجام شاهد پرتاب موشک های دست ساز به سرزمین های اشغالی خواهیم بود ، اما امروز فلسطین به برکت تلاش شهیدان کاظم سلیمانی و عماد موگنیه تقریباً مسلح شده است. اکنون علاوه بر سلاح های سبک و چریکی ، راکت های دوش و اسلحه های سنگین و سبک نیز توجه اپراتورها و دوربین های آنها را به خود جلب کرده است. البته شلیک متوالی موشک های زمین به هوا ، قدرت فزاینده مقاومت در فلسطین را نشان می دهد. علاوه بر منطقه حفاظت شده ، نیروهای غواص فلسطین در اجرای پروژه های استخراج دریایی و عملیات آبی خاکی نتیجه قابل قبولی گرفته اند. طبق فیلم های منتشر شده ، فلسطینی ها قبلاً ارتشی دارند که توسط بهترین چریک ها آموزش دیده است. البته این نیروها بسیار متفاوت هستند ، زیرا تجربه جنگ چریکی توسط نیروهای مقاومت لبنان ، عراق و سوریه نیز به آموزش تجهیزات نظامی آنها کمک می کند و در آینده ارتش بی قاعده غزه آتش بسیار بیشتری را به صهیونیست ها تحمیل خواهد کرد ، زیرا ارتش اسرائیل به دلیل استعداد خود سیستماتیک است. و با کمترین تجربه ، آنها بسیار ترسناک و در معرض جنگ چریکی هستند.

پهپادها یک قدم بالاتر از آسمان در سرزمین های اشغالی

شاید تصور چنین استعدادهای خاصی برای صهیونیست ها در این تمرین غیرقابل تصور بود. ورود هواپیماهای بدون سرنشین به آسمان منطقه عملیاتی و پوشش حرکات منطقه از دیگر موارد تمایز است. این پهپاد یک عامل بازدارنده مهم در معادلات عملیاتی است ، که قدرت و سرعت عملیات را چند برابر می کند و سطح اشرافیت نیروهای مقاومت را افزایش می دهد ، بنابراین استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین عملیاتی توسط نیروهای متفقین نشان دهنده رشد سیستم اطلاعاتی برای عملیات آنها است. نبرد احتمالی با صهیونیست ها. بنابراین ، ما باید واکنش صهیونیست ها و تجزیه و تحلیل آنها را بعداً به دقت بررسی کنیم.

موشک ها به دریا شلیک می شوند و در حیفا منعکس می شوند

عملیات مقاومت فلسطین در مناطق ساحلی و پرتاب موشک به دریا پیام روشنی را به نتانیاهو و نیروهایش ارسال کرد. ظهور و صعود مقاومت آغاز شد و این عکسهای نمادین در دریا نشان دهنده اراده شبکه مقاومت در نیروی دریایی و مبارزات مهم و مثر بود.

تحلیلگران بر این باورند كه انجام این عملیات در نزدیكی دریا و ساحل جنبه روانشناختی دارد و این ادعا را تأیید می كند كه صهیونیست ها حتی در دریا تحت تأثیر مقاومت قرار خواهند گرفت. بنابراین ، آنها باید مراقب رفتار مناطق خود باشند و صلح بین اعراب و رژیم صهیونیستی هرگز به امنیت آنها کمک نخواهد کرد ، بلکه باعث آسیب پذیری بیشتر کشورها می شود. موشکها در هر پیروزی نقش بازدارندگی دارند و پرتابهای مکرر موشکها در سرزمینهای اشغالی ممکن است در آینده موج مهاجرت معکوس از سرزمینهای اشغالی به خارج را تشدید کند.

وحدت دولت و مقاومت فلسطین

ما شاهد یک اتفاق جدید دیگر در این تمرین بودیم. وحدت دولت فلسطین با نیروهای مقاومت در انجام بهترین تمرین این رزمایش که توجه همگان را به خود جلب کرد. این همدلی و همکاری به این معنی است که در آینده شاهد افزایش همکاری ها و تقویت روابط سیاسی در فلسطین ، برای حل مشکلات مردم در این کشور و مبارزه با اشغالگران خواهیم بود. وزارت کشور و وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین برای این رزمایش کمک ، آمبولانس و خدمات اورژانس ارائه دادند و با صدور بیانیه ای عمومی مردم را به حمایت از این رویداد بزرگ دعوت کردند که مورد استقبال مردم فلسطین قرار گرفت و شکلی همدلانه به خود گرفت. حیاط در واقع ، فصل جدیدی از همکاری و همکاری داخلی در این کشور آغاز شده است و ما می توانیم آموزه های الرکنا الشدید را به عنوان یک نقطه عطف در انتقال به فلسطینی قوی تر و جدید ببینیم.

حماس به مقاومت فلسطین بازگشت

پس از مسئله سوریه ، بخشی از بدن حماس که به دلیل زاویه دید در برخی از رویکردها از جریان اصلی مقاومت دور شد ، شاهد بازگشت حماس به عنوان برجسته ترین نیروی فلسطین در صفوف نیروها بود. ما مقاومت بودیم. همانطور که در قسمت قبل اشاره شد ، این وحدت و این تمرین ، به دلیل تقارن زمان با روزهای شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس ، چهره خاصی پیدا کرده و از حفاظت از وحدت جهان اسلام بهره مند خواهد شد.

حضور حماس در این تمرین به معنای کاهش فاصله بین آنها و ایران خواهد بود و ما می توانیم در آینده شاهد تشدید گفتگو بین ایران و فلسطین باشیم ، زیرا ایران نقطه اتصال کل زنجیره مقاومت در منطقه است.

مخالفت با طرح آشتی بین اعراب و رژیم اسرائیل

تاکنون حقوق مردم فلسطین علاوه بر تشکیلات خودگردان فلسطین توسط کشورهای عربی در خلیج فارس مورد آزار و اذیت قرار گرفته است و ما شاهد حمایت برخی از حاکمان عرب از مردم فلسطین بوده ایم اما تعهد شیوخ امارات و آل سعود به رژیم صهیونیستی. پرستش آنها از اراده ایالات متحده ، ابتدا سکوت در مورد معامله قرن ، سپس عادی سازی و تبلیغ روابط آنها با تل آویو ، باعث افتخار جهان اسلام شد و اکثر گروه های مسلمان حاکمان فاسد عرب را رد کردند. مردم فلسطین با توجه به شرایط و خیانت همسایگان عرب خود ، ارزش های خود را کنار نگذاشتند و با تعالیم الرکنا الشدید اعلام کردند که ما مستقل هستیم و با تجاوزات صهیونیست ها مقابله خواهیم کرد و فصل جدیدی برای آینده فلسطین تعیین شده است.

رکن الشدید یکی از معماهای خروج آمریکا از منطقه غرب آسیا است

نتیجه تمرین الرکن الشدید ممکن است یکی از عناصر معمای اخراج نیروهای تروریستی آمریکایی از غرب آسیا و شمال آفریقا باشد. آمریکایی ها با ادامه حمایت از جنایات رژیم اسرائیل و همچنین پذیرش خیانت در معامله قرن و مظلومیت مردم فلسطین ، نشان داده اند که هر جا نقشی بازی کنند فساد بازی می کنند و زمینه را برای خونریزی و ترور فراهم می کنند. ترورها ، حملات و ترورها بخشی از گفتمان آمریکایی ها است و امروز با تشکیل ارتش مقاومت در نوار غزه ، قول حضور آنها کمرنگ شده و تقابل با حضور آمریکا در غرب آسیا را می توان جدی گرفت.

وخیم شدن امنیت رژیم صهیونیستی و مسئله 25 سال آینده

شاید پیشنهاد حذف رژیم غاصب اسرائیل طی دو دهه آینده ، كه در سال 1394 توسط فرمانده عالی نیروهای مسلح ، آیت الله سید علی خامنه ای مطرح شد ، بیشترین بار روانی را بر دوش رهبران صهیونیسم جهانی گذاشته است. به همین دلیل آنها از داعش برای تضعیف ایران حمایت کردند ، اما مقاومت بر داعش پیروز شد و امروز سوریه قدرت خود را بازیابی می کند. در عراق ، ما شاهد حمایت آنها از داعش بودیم که شکست خورد. آنها حتی اعراب را در منطقه مستحکم کردند ، به طوری که اردن و عربستان به گورستان اسلحه تبدیل شدند و مشخص نیست که آیا این سلاح ها برای محافظت از اعراب استفاده می شود یا برای محافظت از رژیم اسرائیل؟! سپس طرح عادی سازی روابط بین اعراب و رژیم صهیونیستی موضوع دیگری است که شتابزدگی ترامپ و نتانیاهو برای تقویت امنیت تل آویو را آشکار می کند. البته هنوز از دستاوردهای این سازش عجولانه خبری نیست ، اما موفقیت اصلی آن برای تل آویو ممکن است تقویت اعتماد به نفس در زندگی در مناطق در معرض خطر باشد. این آسیب پذیری نه تنها صهیونیست ها ، بلکه ناامنی فزاینده رژیم اشغالگر قدس و متحدان آن را تحت تأثیر قرار می دهد ، زیرا نفرت مسلمانان از صهیونیست ها می تواند حاکمان موذی عرب را تحت تأثیر قرار دهد.

تمرین مشترک گروه های مقاومت در نوار غزه فصل جدیدی از مقاومت ملت فلسطین در برابر اشغالگران صهیونیست را نشان می دهد ، بنابراین باید منتظر عواقب آن در آینده باشیم. البته صهیونیست ها در پاسخ به این دکترین یا آموزه دیگری را اجرا می کنند یا در آینده دوباره به غزه حمله می کنند. 2 روز دریافت خواهید کرد در هر صورت ، با توجه به بحران داخلی رژیم اسرائیل و مشکلات اقتصادی و فساد سیاسی ، این زمینه را برای زوال آنها فراهم می کند و آسیب پذیرتر می شوند.

انتهای پیام


https://livemag.ir/2021/01/دستاوردهای-رزمایش-مشترک-رزمندگان-مقا/feed/ 0


[ بازدید : 180 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 16 دی 1399 ] [ 3:00 ] [ الیسا ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]