اطلاعات تخصصی در حوزه سئو

تازه ترین اطلاعات تخصصی در حوزه سئو را در این مجله خبری بیابید

روند تدوین راهنماهای برنامه درسی/ نباید دانش آموز را ارزش زده کنیم


رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش با بیان اینکه مفاهیم اساسی ، مهارت های اساسی و ارزش های اصلی سه رکن برنامه درسی است و نباید یکی از آنها را نادیده گرفت ، گفت: مقادیر باید مطابق با منطق در نظر گرفته شود معیارها و اصول عملی “. قالب راهنماهای برنامه درسی را باید …

روند تدوین راهنماهای برنامه درسی/ نباید دانش آموز را ارزش زده کنیم https://livemag.ir/2021/01/روند-تدوین-راهنماهای-برنامه-درسی-نبای/ https://livemag.ir/2021/01/روند-تدوین-راهنماهای-برنامه-درسی-نبای/#respond مجله زنده خبری Mon, 11 Jan 2021 01:01:51 0000 اجتماعی https://livemag.ir/2021/01/روند-تدوین-راهنماهای-برنامه-درسی-نبای/ رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش با بیان اینکه مفاهیم اساسی ، مهارت های اساسی و ارزش های اصلی سه رکن برنامه درسی است و نباید یکی از آنها را نادیده گرفت ، گفت: مقادیر باید مطابق با منطق در نظر گرفته شود معیارها و اصول عملی “. قالب راهنماهای برنامه درسی را باید …

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش با بیان اینکه مفاهیم اساسی ، مهارت های اساسی و ارزش های اصلی سه رکن برنامه درسی است و نباید یکی از آنها را نادیده گرفت ، گفت: مقادیر باید مطابق با منطق در نظر گرفته شود معیارها و اصول عملی “. قالب راهنماهای برنامه درسی را باید در خاطر داشته باشید و مقادیر به هیچ وجه نباید بیان شوند و ما باید برای دانش آموز ارزش قائل شویم.

حسن ملکی در مصاحبه با مجله زنده خبری ، وی با بیان اینکه ارزش ها باید در هر جای برنامه درسی ظاهر شود و دانش آموزان را در یک جهت خاص و مطابق با فلسفه آموزشی غالب جامعه تربیت کند ، اظهار داشت: همه کشورها به این مسئله و نظام آموزشی خود با ارزش توجه می کنند. خواستن

وی افزود: اصولاً از طریق درونی سازی ارزش ها است که اهداف اصلی هر کشور محقق می شود. کتب درسی هر کشور جنبه فرهنگی و هنری کشور دارد. رنگ برنامه درسی ، رنگ مقادیر است. به عنوان مثال ایالات متحده در تلاش است تا با آموزش ارزش ها و تبدیل آنها به آمریکایی های تمام عیار ، لیبرال دموکراسی آمریکایی را در دوره ابتدایی القا کند. یا عربستان سعودی در تلاش است تا اعتقادات خود را به دانشجویان خود منتقل کند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش با بیان اینکه اساساً هر برنامه درسی ایدئولوژیک است گفت: دلیل تنوع برنامه های درسی ادغام ایدئولوژی با آنهاست. اگر درون نباشد ارزشها اشتباه است. به عنوان مثال ، اگر عنصر خانواده در برنامه درسی لحاظ نشود ، این یک نقص است. آنها قبلاً در برنامه درسی گنجانده شده اند.

مالکی ادامه داد: کلمه کلیدی ما در برنامه ریزی درسی اصلی است و برنامه درسی باید براساس اسناد ملی باشد. بعضی از برنامه ها مقادیر عمومی و خاصی دارند و اگر این مقادیر مشخص نشوند ، برنامه های درسی سکولار می شوند. وضعیت فعلی در قلب ساختمان است ، نه شرایط مطابق با برنامه درسی. این بخشی از برنامه درسی ما است.

وی خاطرنشان كرد: وقتی بپذیریم كه ساختار برنامه درسی سه ركن از مفاهیم اساسی ، مهارتهای اساسی و ارزشهای اصلی در پرتو ایده های كلیدی است ، باید تصور كنیم كه هر یك از این سه بخش استانداردهای خاص خود را دارد. یعنی محدودیت مورد نظر در یک چیز است.

رئیس سازمان تحقیقات و برنامه ریزی آموزشی افزود: استاندارد محتوا به معنای سطح مطلوب مطالب است و وقتی خلاصه شود ، مطلوب مطلوب نیست. مطالب باید مطلوب و مطلوب باشد ، نه رویایی. مقادیر مشترک کلید نوشتن محتوا نیستند ، اما مقادیر مشترک باید با صراحت بیشتری بیان شوند. مفاهیم و مهارت ها یکسان است.

ملکی ادامه داد: “این سه عنصر در واقع سه رکن برنامه درسی هستند و نباید یکی از آنها را نادیده گرفت.” ارزش ها برای ما جایگاه ویژه ای دارند ، اما این بدان معنا نیست که عناصر دیگر نادیده گرفته می شوند. آنها با هم ساختار برنامه درسی را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: مطابق راهنمای برنامه درسی ، ما موظف به تفکیک منطقی هستیم و موظف به ترکیب اصول هستیم. در سه عنصر محتوا ، ما باید متفاوت عمل کنیم ، یعنی مفاهیم مربوط به ارزش ها و استانداردها باید استانداردهای خاص خود را برای ایجاد دستورالعمل ها داشته باشند ، و اقدامات بعدی ما تهیه بسته های آموزشی و یادگیری است که وظیفه اصلی و همه چیز است. این مرحله باید با هم بافته شود.

رئیس سازمان تحقیقات و برنامه ریزی آموزشی تأکید کرد که این مسائل باید در متن ها آمیخته شود ، زیرا ارزش ها برای ما مهم هستند. سند تحول اصلی با اعلام مقادیر آغاز می شود. مقادیر را می توان گام به گام در این متن مشاهده کرد. مقادیر باید مطابق با قوانین منطقی و اصول عملی اعمال شود و ارزش ها به هیچ وجه بیان نشوند و ما باید برای دانش آموز ارزش قائل شویم. تاکنون ، راهنماهای درسی بر اساس برنامه های تحول نیستند ، اما این کار با کمک متخصصان سازمان تحقیق انجام می شود.

انتهای پیام

https://livemag.ir/2021/01/روند-تدوین-راهنماهای-برنامه-درسی-نبای/feed/ 0


[ بازدید : 179 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 25 دی 1399 ] [ 9:23 ] [ الیسا ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]