اطلاعات تخصصی در حوزه سئو

تازه ترین اطلاعات تخصصی در حوزه سئو را در این مجله خبری بیابید

تغییرات اساسی در انتظار کمربند گرمسیری زمین است


مجله آنلاین / خراسان رضوی با افزایش دمای زمین ، انتظار می رود که منطقه جنگل بارانی برای همیشه به سمت شمال حرکت کند. به گفته میراث ، تحقیقات جدید از دانشگاه کالیفرنیا ، ایروین (UC Irvine) تأیید می کند که تغییرات آب و هوا در حال تغییر مکان جنگل های بارانی است ، اما …

تغییرات اساسی در انتظار کمربند گرمسیری زمین است https://online-mag.ir/2021/01/تغییرات-اساسی-در-انتظار-کمربند-گرمسیر/ مجله آنلاین Mon, 25 Jan 2021 04:56:58 0000 مجله جامعه https://online-mag.ir/2021/01/تغییرات-اساسی-در-انتظار-کمربند-گرمسیر/ مجله آنلاین / خراسان رضوی با افزایش دمای زمین ، انتظار می رود که منطقه جنگل بارانی برای همیشه به سمت شمال حرکت کند. به گفته میراث ، تحقیقات جدید از دانشگاه کالیفرنیا ، ایروین (UC Irvine) تأیید می کند که تغییرات آب و هوا در حال تغییر مکان جنگل های بارانی است ، اما …

مجله آنلاین / خراسان رضوی با افزایش دمای زمین ، انتظار می رود که منطقه جنگل بارانی برای همیشه به سمت شمال حرکت کند.

به گفته میراث ، تحقیقات جدید از دانشگاه کالیفرنیا ، ایروین (UC Irvine) تأیید می کند که تغییرات آب و هوا در حال تغییر مکان جنگل های بارانی است ، اما نشان می دهد که تغییرات از نظر منطقه ای ناسازگار است. یک تیم میان رشته ای از مهندسان محیط زیست ، دانشمندان سیستم های ژئوسیمتی و کارشناسان علوم داده هشدار می دهند که تغییرات سریع در منطقه گرمسیری می تواند امنیت غذایی میلیاردها انسان را تهدید کند.

منطقه جنگل بارانی یک منطقه بارانی شدید در نزدیکی خط استوا است که با حرکت فصلی خورشید به سمت شمال و جنوب حرکت می کند. نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که ارتباط این الگوی جابجایی سالانه با تغییر اوضاع مختل می شود و همه مناطق گرمسیری به طور یکسان تحت تأثیر قرار نمی گیرند. به عنوان مثال ، منطقه جنگل بارانی در قسمتهایی از نیمکره شرقی به سمت شمال و در قسمتهایی از نیمکره غربی به سمت جنوب حرکت می کند.

به گفته محققان ، تغییر جهت جنگل های بارانی به سمت شمال آفریقا و اقیانوس هند منجر به افزایش خشکسالی در جنوب شرقی آفریقا و ماداگاسکار در آینده خواهد شد. این الگوی آب و هوایی همچنین باعث افزایش سیل در جنوب هند خواهد شد. علاوه بر این ، در نتیجه حرکت جنگل های بارانی به جنوب شرق اقیانوس آرام و اقیانوس اطلس ، آمریکای مرکزی خشکسالی شدیدتری را تجربه خواهد کرد.

محقق اصلی گفت: “تحقیقات ما نشان می دهد که تغییرات آب و هوایی باعث می شود که منطقه جنگل بارانی زمین در دو جهت طولی که تقریباً دو سوم زمین را پوشش می دهد در جهت مخالف حرکت کند.” تأثیر ناگهانی بر دسترسی به آب و تولید مواد غذایی در سراسر جهان.

برای بررسی ، کارشناسان شبیه سازی رایانه ای 27 مدل پیشرفته آب و هوا را تجزیه و تحلیل کردند. آنها پاسخ جنگل بارانی را به عنوان افزایش انتشار گازهای گلخانه ای تا پایان قرن ارزیابی کردند.

به گفته ممالکیس ، تغییرات گسترده ای که در مطالعه وی مشاهده شد ، در مطالعات قبلی مدل سازی پنهان بود که میانگین جهانی تأثیرات تغییرات آب و هوا بر مناطق استوایی را نشان می داد. با تفکیک پاسخ های نیمکره شرقی و غربی ، تیم وی توانست تغییرات چشمگیر را در آینده پیش بینی کند.

جیمز لندرسون ، یکی دیگر از محققان ، گفت: “در آسیا ، جو به دلیل کاهش انتظار می رود در انتشار آئروسل ، ذوب شدن یخچال های طبیعی هیمالیا و از بین رفتن پوشش برف در شمال به دلیل تغییر آب و هوا ، سریعتر گرم می شود.” مطالعه. مقایسه با سایر زمینه ها

وی افزود: “ما می دانیم كه جنگل های بارانی به سمت این گرما تغییر می كنند و حركت های شمال به سمت نیم كره شرقی با این تأثیرات پیش بینی شده تغییر آب و هوا مطابقت دارد.” تضعیف جریان خلیج فارس (جریانی قوی که آب گرم را از خلیج فارس به اقیانوس اطلس می رساند) و تشکیل آبهای عمیق در اقیانوس اطلس شمالی می تواند اثر معکوس داشته باشد ، تغییر جهت به سمت جنوب در جنگلهای بارانی در سراسر نیمکره غربی.

پروفسور Efi Foufoula-Georgiou ، محقق دیگر در این مطالعه ، گفت: پیچیدگی سیستم زمین با بسیاری از وابستگی های فرآیند و مقیاس و حلقه های بازخورد نگران کننده است. (حلقه بازخورد فرآیندی است که در آن خروجی سیستم معکوس شده و به عنوان ورودی استفاده می شود.)

وی ادامه داد: این مطالعه ترکیبی از یک رویکرد تفکر مهندسی به سیستم با داده ها و تجزیه و تحلیل علم آب و هوا است تا اثرات ظریف و ناشناخته گرم شدن کره زمین را بر پویایی و افراط بارش منطقه نشان دهد.

نتایج این مطالعه در مجله Nature Climate Change منتشر شده است.

انتهای پیام


[ بازدید : 208 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 9 بهمن 1399 ] [ 8:43 ] [ الیسا ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]